30 Kasım 2018 Cuma

Bebek yatak seçenekleri

Çantamız hazır, şimdi bebeğimizin araç gereç hazırlıklarını yapmalıyız.

Evimize geldik, kızımız nerede yatacak? Anne yanı mı? Ahşap beşik mi? Park yatak mı? Ben seçim yapamadım ve hepsini aldım. :)

Anne yanını yere, yatağa ya da kanepeye uzanacağım ve ev içerisinde yer değiştireceğim zaman rahatça kullandım, çok pratik ama sallamak gerektiğinde yetersiz kalıyor. Gece yatması için de uygun görmedim çünkü yatakta yanınıza almanız gerekiyor ve siz yatar, kalkar, kıpırdarken onu rahatsız edebiliyorsunuz. Belki sizin bebeğiniz mışıl mışıl uyuyacak, bilemem. Bizim kızın uykusu fazla hafif.

Yatak yanı ahşap sallanır beşikten çok memnun kaldık, hem sallayarak uyutabildik, hem hava akımlarından koruyabildik, hem de cibinlik takarak emniyete alabildik. Bu arada beşik içine reflü yatağı yerleştirerek kullandık, boğulma riski yaşamak istemedik.

Ama en çok park yatağın işlevsel oluşunu sevdik. Katlanabilir oluşu, ayarlanabilmesi, yumuşak malzeme kullanılması, büyüyebilmesi gibi pek çok artısı var fakat rahat sallanamadığı için uyutmak konusunda pek yardımcı olamadı.

Sonuç; Gündüz salonda park yatakta, gece ahşap sallanır beşikte uyudu ve kurduğumuz bu düzen bizi son derece rahat ettirdi.

Bir de sallanabilir anne kucağı almıştım, gündüzleri bir süre de onu taşıyıp kullandık. Sallanma periyodu yavaş olduğundan bizim kızı pek memnun etmedi, belki yeni nesil çift açılı sallanır anne kucakları o konuda çok daha iyidir, denemediğim için birşey diyemiyorum.

Eğer bebeğinizin ciddi uyku problemi var ve uzunca sallamadan uyuması mümkün olmuyorsa ve imkanınız varsa, tam yatar emniyetli salıncak da alabilirsiniz. Ben gündüzleri sürekli aynı ivmede sallamak sıkıntılı olduğu için bu salıncaklardan bir tane aldım ve uzunca bir süre de salıncakta uyutup rahatlığını yaşadık. Bir hamle sallayıp kendi haline bırakıyorsunuz, o uzunca bir süre sallanmaya devam ediyor ve hem elektrikli anne kucaklarından çok daha ucuz hem de büyüdüğünde de tadını çıkarmaya devam edebiliyor, yer kaplıyor ama değer.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kavin Bilge Kızıma...

Kavin Bilge kızım doğmadan bu bloğu açmam gerekliydi...Çok istedim anlık duygularımı paylaşayım ama fırsat bulamadım. Çalışan bir anne içi...