30 Kasım 2018 Cuma

Doğuma giderken bebeğiniz için çantanıza almanız gerekenler

Doğuma giderken bebeğiniz için çantanızda bulundurmanız gerekenler;

Kıyafet olarak 2 Paket 10'lu yeni doğan seti ya da hastahane çıkışı denilen paketlerden alsanız yetiyor aslında ama parça parça yaparım derseniz;

1- 2 Adet iç zıbın
2- 2 Adet çıtçıtlı bady
3- 2 Adet altlı üstlü takım
4- 2 Adet Bere
5- 2 Ad eldiven
6- 2 Adet çorap

NOT: İlk aylarda lütfen bebeğinize, çok janjanlı, payetli, renkli kıyafetler seçmeyin. Bir nebze bol ve çok yumuşak olsun cildine dokunan kumaşlar. Ciltleri hemen tahriş olabiliyor, boyalar cildinde leke yapabiliyor...(Hediye olarak gelen ve ayıp olmasın giydireyim de görsünler dediğim bir ikisinde ciddi sorun yaşadım. Hiç bir şey onların sağlığından daha kıymetli değil.)

7- 2 Adet battaniye (biri ince diğeri kalın olursa iyi olur. Ben iki ince bir kalın götürmüştüm, çok iyi oldu, kirlenebiliyor, sık değiştirmek gerekebiliyor, hava durumuna göre seçmek gerekebiliyor.)

8- Yeni doğan bebek bezi (Göbek oyuntulu olsun lütfen)

9- Islak mendil. (Özenle seçtiğim halde ilk aylarda hiç ıslak mendil kullanmadım, bebek pamuklarını ılık suda ıslatıp sildim. Pamuk cildini pamuklara sarmak istedim.)

10- Bebek pamukları (Özenle seçin, bazı markalar cildine yapışıyor.)

11- Müslin bezler. (Büyüklü küçüklü bol miktarda aldım, çok pahalı değiller ve heryerde rahatça kullanılabiliyorlar.

12- Pişik kremi ve pudra (Doktorlar artık önermiyor ama bazı durumlarda yine de pudra kullanılması gerekebiliyor, yüze temasına izin vermemek kaydıyla.)

13- Biberon (Set olarak 0-6 yaş damaklı ve delikli almıştım, hala kullanıyoruz. Her ne kadar herkes size biberona alıştırma amman haa...Diye telkinde bulunsa da, bebeğiniz ilk günler iyi beslenemez ve yeterince süt alamazsa sarılık tehlikesi atlatıyor. Mecburen küçük takviyeler gerekebilir.

14- Kaşık (Bebekler için özel üretilenlerden alın. Ne gerek var diyebilirsiniz ama o kaşıklar hem sıvıyı ortada toplayıp dağılmasını önlüyor hem de sağlıklı plastikten üretiliyor. Bebeğinize ilk gün süt, sonraki zamanlarda da şurup içirmeniz gerekebilir.)

15- Yenidoğan Bebek sütü (İhtiyaç duymadık ama bazı doktorlar ilk günlerde sütün gelmemesi ve bebeğin aç kalma olasılığına karşı çantada bulundurulmasını önermişler. Yine de bulundurmanıza gerek yok bence, çok gerekli olursa heryerde satılıyor.

16. Puset ya da taşıyıcı çanta.(Hastahaneden çıkarken gerekiyor. Hava durumuna bağlı olarak üstünü örtmeniz gerekecek, kucakta o konforu sağlayamıyorsunuz.)

17. Sarı örtü (Adettendir, sarılıktan korusun diye örtülüyor. Ben fonksiyonuna inandığımdan değil, bir geleneği yaşatmakla birlikte Kavin kızıma cibinlik vazifesi görsün  kullandım. :))

İlavelerim olacak muhakkak, yayınlayayım, siz okurken ben tekrar düşüneyim. Zaman geçince insan hemen hatırlayamıyor. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kavin Bilge Kızıma...

Kavin Bilge kızım doğmadan bu bloğu açmam gerekliydi...Çok istedim anlık duygularımı paylaşayım ama fırsat bulamadım. Çalışan bir anne içi...