30 Kasım 2018 Cuma

Bebek hazırlıkları ne zaman başlamalı...




Toplumumuzda bir yargı var, bebek doğmadan hazırlık yapma derler...Yahu mümkün mü? Ailene yeni bir birey geliyor. "Gelsin de bakalım" olur mu hiç. 5 Ay zor bekledik biz. Bu 5 ayda da boş durmadım tabi, okumadığım makale, kitap, forum, yorum kalmadı. :)

Nasıl doğum yaparım acaba; Normal doğum mu? Sezeryan mı? Ne kadar sürecek? yanımda yardımcı birileri olmalı mı?

İş hayatım nasıl etkilenecek? Doğum izin sürem yetecek mi? Bebeğimi kime bırakıp gideceğim? Bebeğimi bırakabilecek miyim? Evden çalışabilir miyim? İşe ara vermeli miyim? İşe döndüğümde herşey bıraktığım gibi kalmazsa? ...

Doğuma giderken çantamda neler olmalı, orada neler gerekecek, döndüğümüzde ne yaparız...İlk ay neler lazım, sonra ne olacak...

Sağolsun blog yazarı annelerden, en çok onların tecrübelerinden faydalandım. Yazıp teşekkür edemedim belki ama hepsini okudum ve içimden minnettar kaldım.

Zaman içinde, yazılarımla ben de diğer annelere, anne adaylarına ve hatta babalara biraz olsun yardımcı olabileceğimi düşünüyorum. Belki de bunu borçluyum. 
 
Sorularımın cevaplarını tek tek yazacağım, şimdilik görüşmek üzere canlar. Pozitif kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kavin Bilge Kızıma...

Kavin Bilge kızım doğmadan bu bloğu açmam gerekliydi...Çok istedim anlık duygularımı paylaşayım ama fırsat bulamadım. Çalışan bir anne içi...