30 Kasım 2018 Cuma

Doğuma giderken kendin için neler almalısın?

Anne için çantada olması gerekenler:

1- 2 Adet gecelik. (Üstü emzirmek için açılabilenleri tercih edin. Pamuklu olsun ve etek kısmı aşırı uzun olmasın.) Ama mutlaka en az iki adet olsun. Üç tane götürüp, üçünü de kirletmiştim, aynı sorunu yaşamayabilirsiniz ama tedbir iyidir. Ben pijama şeklinde tercih etmedim zira doğum bir süreç, normal doğum diye gittim, sezeryanla çıktım. O nedenle alttan açılır gecelik çok daha işlevsel oldu. Kalın ya da ince tercihinize kalmış, hastanelerin yeni doğan katları genelde çok sıcak oluyor...Bir de hormonlarınız fazla çalıştığından soğuk hissetmiyorsunuz zaten.

2- 2 Adet sabahlık ya da hırka. (Biri hırka, biri sabahlık da olabilir, tercih sizin.) Dışarı çıkmak isteyebilirsiniz, ihtiyaç duyabilirsiniz ya da diğeri kirlenebilir. Hazırlıklı olmakta fayda var.

3-1 Çift yumuşak terlik. Refakatçiniz için de bir çift koyarsanız iyi olur.

4-Lohusa çorabı. (Hastanede hiç ihtiyaç duymadığım ama evde uzunca süre ayağımdan çıkarmadığım sıcak dost. Üşüdüğünüzden değil de fil gibi olmuş ayaklarınızı kamufle etmek için de kullanabilirsiniz.:))

5- 1 paket Kullan at külot. (Çok işinize yarayacak.)

6- 2 Adet pamuklu külot. (Çıkarken daha rahat birşey giymek isteyeceksiniz)

7- 1 Paket hijyenik ped.

8- Emzirme sütyeni ve atleti. (Ben hastanede her ikisini de kullanma gereği duymadım, eve geldiğimizde de birkaç hafta sadece emzirme atletini kullanabildim. Ateş basmaları ve terleme çok oluyor, bunalıyorsunuz. Kullanmak isterim derseniz siz bilirsiniz, bence gerek yok.)

9- Göğüs pedleri. (İyi bir marka alın, ince ve emici olsun. Bir müddet ihtiyaç duyacaksınız.)

10- Göğüs kalkanı. (Emzirme dönemlerinde, özellikle ilk aylarda tahriş olup canınız yanabilir, kumaşın cildinize değmesini önlemek açısından düşünülmüş bir ürün ama ben kullanamadım. Göğüs bölgesinde fazlalık ve nemlilik hissi yaratıyor. Onun yerine temizleyip koruyucu kremler sürmek daha yararlı geldi bana. Denemek isterseniz sizin tercihiniz.

11- Göğüs kremi. (Mutlaka ve mutlaka edinin ve mümkün olduğunca güvenilir bir marka olsun. Korkutmak gibi olmasın da zeytinyağı, kantaron falan o dönemde fazla rahatlatıcı olmuyor  ne yazık ki...)

12- Göğüs ucu çıkarıcı. (Eğer gerek duyacaksanız şırıngayla kendiniz evde yapabilirsiniz, boşuna para vermeyin. Dileyen olursa nasıl yapılacağını anlatabilirim.)

13- Göğüs pompası. (İlk zaman sütünüz gelmeyebilir ya da siz emziremeyebilirsiniz, eğer öyle bir durum olursa ihtiyaç duyacaksınız. Yakınınızda mutlaka kiralama yapan bir yerler olacaktır, kısa dönem için önce kiralayın, uzun dönem yine de sorun yaşar ve ihtiyaç duyarsanız mutlaka elektrikli olan önerilmiş bir marka alın. Paranız boşuna gitmesin. Ben hazırlık olarak manuel olanından almıştım ama çok zor oldu, sonra bir müddet kiralayıp, daha sonra da iyi bir markanın elektriklisini edindim, çok rahat oldu.)

14- Saç tokaları, makyaj malzemeleri, kremler. (Doğuma Kleopatra gibi girip, Kibariye gibi çıkmıştım, insanın biraz kendine çeki düzen vermesi gerekebiliyor. :) )

15-Parfüm, deodorant, kolonya...( Kendi adıma kesinlikle önermem. Yeni dünyaya gelmiş bir bebeğin ciğerlerini asla rahatsız etmek istemedim.)

16-Telefon. (Bu zamanın olmazsa olmazı. Anı yakalamak, sevinci hüznü paylaşmak ya da yardım çağırmak için mutlaka yanınızda olmalı.)

17-Yiyecek içecek. (Planlı bir doğumsa ve kalabalıksanız birşeyler götürebilirsiniz, onun dışında çantayı kalabalık etmesine gerek yok bence.)

19- Unutmadan... Eve dönerken giyeceğiniz rahat birşeyler olmalı mutlaka. Ben eşofman takım götürmüştüm.

20- Havlu, şampuan, tarak koymayı da unutmayalım, normal doğum için hazırlanırken doktorunuz ılık bir duş almanızı önerebilir ya da hastaneden çıkmadan biraz rahatlamak isteyebilirsiniz.

Bu hazırlıklar doğum yapacağınız hastaneye göre değişiklik gösterecektir şüphesiz. Mesela ben hastaneye nevresim, çarşaf, yiyecek, içecek gibi şeyler götürmeye gerek duymadım. Odalar son derece sterildi ve kantinleri, yemekhanesi mevcuttu. Süsleme, fotoğraf, ekip gibi detaylara da sonra gireceğim.

Şimdilik aklıma gelen anne gereksinimlerini sizinle paylaştım, zaman içinde aklıma geldikçe eklemeler ve yönlendirmeler yaparım. Umarım işinize yarar.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kavin Bilge Kızıma...

Kavin Bilge kızım doğmadan bu bloğu açmam gerekliydi...Çok istedim anlık duygularımı paylaşayım ama fırsat bulamadım. Çalışan bir anne içi...